ЗА УЧАСТИЕ В ПРОЕКТ „СТУДЕНТСКИ ПРАКТИКИ – ФАЗА 2“
Кандидатстването в проекта е изцяло чрез онлайн платформата (Информационна система) http://praktiki.mon.bg
Поетапните стъпки за регистрация на обучаващи организации са описани в „Ръководство за регистриране на обучаващи организации“ https://praktiki.mon.bg/arti/view-file?help=9&file=1588
Допустими обучаващи организации са стопански и нестопански организации, държавна и общинска администрация, училища и обучителни организации, синдикални и работодателски организации, други юридически лица, лица упражняващи свободна професия, еднолични търговци и други работодатели по смисъла на § 1, т. 1 от Допълнителните разпоредби на Кодекса на труда, които са регистрирани в Търговския регистър или други нормативно утвърдени регистри, минимум 6 /шест/ месеца преди регистрацията си в информационната система на проекта
- Обучаващата организация публикува чрез информационната система на проекта, обяви за свободни позиции за провеждане на студентска практика в обекти, в които организацията извършва дейност.
- Обучаващата организация извършва подбор сред кандидатствалите за обявената позиция студенти – по информация от профила на студента и по друг, посочен от обучаващата организация начин, по нейна инициатива и за нейна сметка. Практическото обучение за което се одобрява студента, трябва да е съобразено с професионалното направление, в което той се обучава.
- За целите на проекта обучаващата организация сключва договор за сътрудничество (по образец) с висшето училище, чиито студенти са кандидатствали и са одобрени за практическо обучение. Договорът се сключва след първото потвърждение от студент в информационната система за участие в практика в обучаващата организация и преди началото на първата практика.
- За всяка позиция, още при обявяването ѝ в информационната система, обучаващата организация посочва ментор/и. При посочването на ментори следва да се имат предвид изискванията към тях, а именно:
- Да бъде в трудови или други допустими от законодателството правоотношения с обучаващата организация най-малко 3 месеца преди началото на практиката.
- Да познава дейностите, които ще се възлагат на студента по време на неговото практическо обучение.
- Да притежава висше образование.
- Да има минимум 3 години професионален опит в областта на провежданата практика.
- Висшето училище, сключило договор за сътрудничество с обучаващата организация, сключва и индивидуални договори /по образец/ с менторите, под чието наставничество ще се провежда практическото обучение на техните студенти.
- Обучаващата организация осигурява условия за провеждане на практическото обучение и следи за изготвяне на програмата за провеждане на студентската практика от определения ментор и съгласуването й с академичния наставник.
Висшите училища имат право да поставят и допълнителни изисквания към обучаващите организации.
ВАЖНО: Студентът-практикант не може да провежда практическо обучение в обучаваща организация, с която е в трудови правоотношения и/или правоотношения по ЗЗД;
В проекта могат да участват: действащи студенти, вписани в Регистъра на МОН;
ВАЖНО! Най-късната дата за приключване на практическото обучение съгласно изготвените графици е 28 март 2023 г.
КОНТАКТИ: Медицински университет – Пловдив, бул. Васил Априлов 15А:
- Информация и сключване на договори с ОБУЧАВАЩИ ОРГАНИЗАЦИИ:
- Информация за студенти, ментори и академични наставници:
- „МЕДИЦИНА“ – ОТДЕЛ „УЧЕБНИ ДЕЙНОСТИ“ – Университетски информационен център – ет. 1
- „ДЕНТАЛНА МЕДИЦИНА“ – ОТДЕЛ „УЧЕБНИ ДЕЙНОСТИ“ – Университетски информационен център – ет. 1, каб. 2
- „ФАРМАЦИЯ“ – ОТДЕЛ „УЧЕБНИ ДЕЙНОСТИ“ – Университетски информационен център – ет. 1, каб. 6
- СПЕЦИАЛНОСТИ ВЪВ ФАКУЛТЕТА ПО ОБЩЕСТВЕНО ЗДРАВЕ – ОТДЕЛ „УЧЕБНИ ДЕЙНОСТИ“ – Университетски информационен център – ет. 1, каб. 6
- СПЕЦИАЛНОСТИ В МЕДИЦИНСКИ КОЛЕЖ – ОТДЕЛ „УЧЕБНИ ДЕЙНОСТИ“ – Университетски информационен център – ет. 1 каб. 1
- Финансово-счетоводно обслужване – Ректорат
– Лидия Койчева – старши експерт Център за кариерно развитие – Университетски информационен център – ет. 1, каб. 5
тел.: 32/200704 – E-mail: [email protected]
– Георги Чапкънски – старши експерт отдел „Учебни дейности“
тел.: 032/200704; E-mail: [email protected] – каб. 5
– Елена Душилова – експерт отдел „Учебни дейности“
тел.: тел.:032/200701; Е-mail: [email protected] – каб. 2
– Светослава Славева – експерт отдел „Учебни дейности“
тел.: 032/200701; Е-mail: [email protected]
– Екатерина Попмаринова – експерт отдел „Учебни дейности“
тел.: 032/200701; Е-mail: [email protected]
– Диана Жаркова – експерт отдел „Учебни дейности“
тел.: 032/200702; E-mail: [email protected]
-Деляна Атанасова-Делирадева – експерт отдел „Учебни дейности“
тел.: 032/200703 Е-mail: [email protected]
– Димитър Сапунджиев – експерт отдел „Учебни дейности“
тел.: 032/200700, E-mail: [email protected]
– Анна Георгиева – – експерт отдел „Учебни дейности“
тел.: 032/200700, E-mail: [email protected]
– Емилия Давчева – ФСО
032/200535, [email protected] – Ментори