ЗА УЧАСТИЕТО НА МЕНТОРИ В ПРОЕКТ „СТУДЕНТСКИ ПРАКТИКИ – ФАЗА 2“
МЕНТОРЪТ:
- Следва да има висше образование, да притежава минимум 3 години професионален опит в областта на провежданата практика, да е в трудови правоотношения с работодателската организация най-малко 3 месеца преди началото на практиката.
- След като е посочен в приложението на договора за сътрудничество между обучаващата организация и МУ-Пловдив и в профила на обучаващата организация в ИС, регистрира профила си в информационната система (ИС) на проекта: http://praktiki.mon.bg и попълва исканите данни, в т.ч. лична банкова сметка.
- Генерира от профила си в Информационната система граждански договор с висшето училище (Раздел Договори – Договор с ВУ), разпечатва го в 3 екземпляра, подписва го и предоставя на техническия изпълнител за съответния факултет/специалност за подпис от ВУ (вж. Екип на МУ-Пловдив). Договорът се сключва преди началото на първата практика и след сключването на договор с обучаващата организация.
- След като студент е кандидатствал за позиция, на която той е посочен за ментор, работодателят е избрал студента и последният е потвърдил съгласието си, менторът потвърждава студента, изготвя програма на практиката (програмата следва да има минимум три дейности и отнасящите се към тях задачи), съгласува я с академичния наставник и я въвежда в ИС.
- Потвърждава в ИС въведения от студента график по дати и часове за провеждане на практиката.
- Практическото обучение на всеки студент е 240 астрономически часа.
- В графика на студента не може да има повече от 8 часа дневно и повече от 40 часа за 7 последователни дни.
- Графикът трябва да е съобразен с учебното натоварване на студента и работното време на ментора и обучаващата организация (без почивните дни на работодателя и националните празници).
- Практическото обучение трябва да приключи най-много в рамките на шест месеца (това е периодът на застраховката на студента от датата на започване на практиката) и най-късно до 28 март 2023 г.
- При крайна необходимост първоначалният график може да се промени, но съгласувано с академичния наставник и потвърдено в ИС от ментора.
- Запознава студента с работната среда, спецификата на дейността на обучаващата организация, добрите практики, вътрешната организационна култура.
- Подпомага студента да придобие специфични професионални умения, необходими за съответната позиция.
- Възлага на студента задачи, следи за изпълнението им и напредъка на студента.
- Потвърждава ежедневно в ИС участието и извършените от студента дейности съгласно графика и програмата за осъществяване на практиката.
- След успешното приключване на практическото обучение попълва електронно финален отчет по образец в профила на студента и отбелязва преценката си за проведената практика (до последната дата на месеца, в който студентът е приключил практиката си). Поетапните стъпки за потвърждаване на финален отчет на студент и отчитане на дейността на ментор са описани в „Ръководство за потвърждаване на финален отчета на студент от ментор и отчитане на дейността му“ https://praktiki.mon.bg/arti/view-file?help=25&file=3785
- Един ментор отговаря за провеждането на практическото обучение на не повече от 10 студенти участници в Проекта, от всички висши училища по едно и също време.
- Не се допуска отчитане на повече от 80 часа месечно и до 4 часа дневно за всички проекти по оперативни програми, по които работи менторът.
- За всеки от месеците в отчета менторът следва да въведе допълнително изискуеми данъчно-осигурителни обстоятелства.
- Менторът има право на допълнително възнаграждение – 10 часа за успешно проведено практическо обучение на един практикант.
ВАЖНО!
ВАЖНО!
Ще бъдат извършвани проверки на място за начина на провеждане на практиката от функционалните експерти и академичните наставници, както и от външна одиторска организация, която ще бъде определена от екипа по управление на проекта от МОН.