Вашата диплома е много по-важна, отколкото можете да си представите, но не по-малко значение имат опитът и социалните умения. Не се страхувайте от провал, задайте цел за бъдещето си и надграждайте стъпка по стъпка.
Тези съвети отправи към студенти от Факултета по дентална медицина д-р Харис Стратакис, който е собственик на ортодонтска клиника в Бристол, Великобритания. Той се отзова на поканата на отдел „Международно сътрудничество и чуждестранни студенти“ и Алумни клуба на МУ-Пловдив за участие в информационна среща. Д-р Стратакис е бивш възпитаник на университета, който се е обучавал в периода 1993-2000 г. Преди да се установи в Обединеното кралство, е работил в Солун. Препоръката му към студентите, които възнамеряват да открият самостоятелна практика, бе да работят усърдно върху изграждането на своя бизнес, ако искат да бъдат успешни и преборят сериозната конкуренция. Той посочи конкретни примери от личния си опит като собственик на клиника.
Какви са основните специфики на здравната система в Гърция и стъпките за изграждане на дентална практика разказа д-р Панайотис Дедес, който също е възпитаник на МУ-Пловдив.
Изключително полезни съвети и разяснения, свързани с професионалната реализация на завършващите, направи и председателят на комисията по професионална етика на Българския зъболекарски съюз доц. д-р Нина Мусурлиева. Юридически съвети даде адвокатът на Районната колегия в Пловдив Станислав Станев.
„Имате две възможности – сам да управлявате себе си и денталната практика или да работите като наемници заедно със свои колеги в професионална група. Най-големите късметлии са тези, които наследяват професията на родителите си и работят в създаден от тях кабинет, център, клиника“, каза доц. Мусурлиева. Според актуалната статистика в Районната колегия – Пловдив са регистрирани 1590 дентални практики.
Тя напомни, че всеки новозавършил лекар по дентална медицина трябва да се регистрира в съответната колегия, за да получи идентификационен номер в съсловната организация. Дори да реши да се посвети на преподавателска дейност.