Виртуална реалност и интегриране в обучението на хаптик в денталната медицина демонстрираха на кръгла маса

Приложение на виртуална реалност и възможности за интегриране към обучението в различни дентални специалности на хаптик технологии бяха демонстрирани на кръгла маса. Събитието се проведе по проект „Програма за стратегически изследвания и иновации за развитие на Медицински университет – Пловдив (ПСНИИР-МУП)“, направление 1.3. „Дигитално направлявано познание и когнитивно профилиране“, чийто ръководител е проф. д-р Нешка Манчорова, дмн – зам.-ректор по международно сътрудничество и студентска интеграция на МУ-Пловдив.
„Поздравявам проф. Манчорова и гостуващите лектори за изключително актуалната и значима тема, която открива пред денталната медицина нови перспективи и хоризонти“. С тези думи се обърна към препълнената аудитория проф. д-р Мария Токмакова, дм – зам.-ректор по научноизследователска дейност на МУ-Пловдив и член на Управителния комитет на ПСНИИР-МУП. Проф. Токмакова подчерта, че студентите в университета се обучават в един от най-съвременните Симулационни центрове в страната и споделянето на добри практики от водещи чуждестранни учени може само да обогати знанията на бъдещите дентални специалисти.
„За първи път съм в България и съм приятно изненадан от интереса към виртуалните симулатори (VS). Благодаря на проф. Манчорова и на МУ-Пловдив за гостоприемството и за отличната организация на кръглата маса“, заяви проф. Хорхе Домингес от Университета на Балеарските острови. Проф. Домингес подчерта, че VS не могат да заменят напълно клиничната практика, но са най-добрата възможност за усъвършенстване на мануалните способности на студентите.
Експертът по виртуални хаптик симулационни технологии в денталната медицина Джеймс Маркей от Лондон на свой ред направи демонстрация на портативен хаптик-базиран симулатор с възможност за тест и практическо запознаване с модули в различни направления. Той подчерта, че VS се използват, за да подобрят качеството на медицинската услуга, а технологията позволява обмен на информация и резултати в реално време на големи разстояния.
След дискусията за предизвикателствата при използването на виртуалните симулатори във висшето образование и научните изследвания, студентите активно се включиха в уъркшоп и изпробваха възможностите на портативен хаптик-базиран симулатор.